22 Ekim 2008

Balık Çorbası


Rüzgar'ın en sevdiği yemeklerden biridir kendisi.Paylaşmak istedim.
Balık fileto (ben genelde somon kullanıyorum)
1 patates
1 havuç
1 soğan
1 kereviz sapı
1 küçük kereviz
1 limon suyu
Maydanoz veya dereotu
Kara lahana(birkaç yaprak)
1 kahve fincaı pirinç
Tuz
5-6 bardak su
Rendelenmiş soğanı,balık,küçük doğranmış havuç ve suyu tencereye koy.5 dk.sonra bütün sebzeleri küçük küçük doğrayıp diğer malzemelerle birlikte balığın yanına yolla :))Kaynadıktan sonra yıkadığımız pirinci de tencereye atıverdikten sonra ağzını kapatıp pişmesini bekliyoruz. Bazen 5-6 bardaktan fazla suya ihtiyaç olabiliyor bu gibi durumlarda kafanıza göre suyunu eklersiniz.
Afiyet olsun...
(ben çorbayı tabağa koyduktan sonra çatalla eziyorum kıpırcan rahat yesin diye)


3 yorum:

ASYA dedi ki...

tesadüf:)

esin ve ömer dedi ki...

Valla devrim çorbaya bayıldım,içinde yok yok .Ben de ömere deneyeceğim.Burada beni en çok kereviz sapı cezbetti, kereviz sapının çok faydasını duymuştum da nerede kullanılır bir bilgim yoktu:)
Ama kara lahanayı anlamadım,ömerin doktoru karalahanayı ve patlıcanı vermeyin dedi .

devrim dedi ki...

Asli'cim güzel bir tesadüf :))
Esin'cim bizim doktorumuz tuzlu olmadığı sürece herşeyi yiyebileceğini söyledi.zaten karalahana dan çok az var renk versin diye yani.Bu arada ben kereviz sapını hemen herşeye kullanıyorum.Salatalara,sebze çorbalarına..dene bence...